2010/01/17

Sortida cap a Sant Guim

Poc exit a la BTT i sols som tres els que anem en mountain bike: l'Isi , en Juanma i jo. Proposo seguir una ruta del wikiloc que surt d'els Prats de rei i s'arriba a Sant Guim de Freixenet. Anem cap a cal Codina on agafem el track i ja abans d'arribar a l'ermita de Sant Valentí trobem els petits problemes: el cami actualment està ple de verdisses que dificulten el pas , però en general pinta força be.
Arribem a Sant Marti i pujem fins a les mines i d'allà tornem a pujar cap a la Casanova , hem repetit una part del de la setmana passada... Abans d'arribar a la carretera agafem caminet a esquerra que ens durà fins l'estació transformadora dels molins en un cami ple de fang que ens deixà fets uns cromos ! Novament abans d'arribar a la Rubiola un petit tram que el cami marca pel mig d'un camp ens obliga a fer alguna variant. Al arribar a les cases alguna congesta de neu ens obliguen a caminar.
Arribem per carretera a Sant Guim i anem directes a Ca la Maria on fem un bon esmorçar.
Al sortir decidim fer un antic caminet que sortint de l'estació anava cap a l'alzina que hi ha prop de la Rubiola. La nova ronda ens fa una mica la guitza però finalment hi arribem i llavors comencem una bona baixada pel cami que va cap a Sant Maria del Camí.
Tornem pels plans de Montfalcó i baixem fins la carretera de Veciana. En Juanma aprofita els trams d'asfalt per fer neteja d'una cadena que no para de donar pel sac!.
Travessem la carretera de Veciana i ens enfilem fort fins sortir als plans de Segur amb les vistes de Pareres al fons.
El cami ara ens comença a donar les sorpreses més grans al trobar fortes congestes que ens fan sortir del camí i passar en més d'una ocasió pel camp del costat.
Seguim la ruta marcada pel GPS i novament ens trobem amb una part que l'autor deuria fer a l'estiu fent drecera pels camps. Finalment arribem a un vell cami que ens durà a un casalot prop d'una boca de mina abandonada. Llavors un poc transitat cami ens durà al Molí de la Roda on sense entrar a la finca pujarem cap els plans de la Clau i baixem de pet fins els Prats de rei.
I si fins ara haviem estat molt de sort amb el fang , a mig cami entre els Prats i el cami que baixa de Soronelles cap a les pedres de La Bruixa fanguem de valent. Pujada cap a Soronelles i de dret cap al poste per passar la manguera a les bicis i inclús a nosaltres!