2010/01/03

1era SORTIDA BTT DEL 2010

Diumenge 3 de gener. Encetem l’any una mica com l’anterior, lloc de trobada el Bar Rosa a les 8…(en punt! ..?).

Per avui , sols cinc mountainbikeros , la resta va per carretera… qui ho diría fa uns anys això de la carretera!

Anem cap a la Fortesa i després pujem fins el diposit de l’Espona amb un temps força fred. Baicem per la trialera de l’Espona i després comencem a pujar pel corregó que ens durà a la trilera de Muntaner , preciós sender entre boixos que ara amb el pas de les motos de l’enduro ha quedat com nou (si em senten els ecologistes em foten tou!).

Pujem fins la plana del Castell i continuem pels corriols que baixen cap a la bassa. Després anem a parar a Cal Gironella on agafem el GR. En Joan i en Ramon tiren cap a la Romagosa mentre l’Isi , el Joel i jo anem cap a Cal Baldiri.Després d'un susto amb un tub negre hi arribem.

Pel cami de Rossimort pujem fins anar a parar a Sant Pere on entrem a esmorçar . (ja hi ha quads, btteros i caminaires com en Jaume "Llarg" que s'ens han avençat.

Després d'esmorçar continuem cap a Codol Rodó fent una mica d'aventura mirant de trobar vells camins i fins hi tot ens trobem un petit "poblat" de caravanes amb caballs i una pinta de campament gitano tremenda...Ens diuen que allò es una propietat privada (!) ... i decidim buscar una nova via i tirant pel dret del bosc ...finalment ens en sortim . Ruta a revisar però possible amb algún retoc.

Agafem al sender de pujada de Seguers cap a Les Coromines i fent alguna paradeta per fer fotos a la Font arribem finalment a Les Coromines on anem a buscar el pou de glaç que aquesta setmana venia a la revista de l'Ajuntament . Després d'una mica de dubte i amb l'ajut d'un conegut que està fent la ruta a peu i porta el mapa , obrim la tapa i ...millor no haver-ho fet es un cau de porqueria (sacs , bosses,...). Deixem-ho correr i anem a la nostra.

Continuem pel cami asfaltat i a l'indret de la trialera en Joel té tard i tira pel dret cap a la carretera i en Isi i jo anem per la trialera . Al sortir fem de bons samaritans d'un caçador que ha clavat el seu cotxe a un marge ... i sorpresa fem parar un motorista que ens ajudi i resulta que és en Xavi Segura que anava a donar el volt. Finalment i amb un terrible olor de socarrim de goma de pneumàtic ...(el caçador no sabia que vol dir: "segona i poc gas") , el cotxe s'en surt i nosaltres ja hem fet l'obra de caritat que tocava...anem cap a casa que ja ens esperen.

Total 41 km i a esperar que ens portaran els reis!