2010/07/03

20100703 Pujada al Pedraforca

Ja havia rebutjat varies vegades i per diferents motius les sortides a peu que s'havien fet a la colla de la feina i enguany tornava a tocar la del "Pedra" i no podia fallar. A més a més tenia entre cella i cella el catxé del Pelaroques ("Santasusana") que fa uns temps ens va fotre un susto molt gran amb el seu accident de BTT...
El punt de reunió era el parking de l'antiga serradora a les 6 del matí i una vegada feta la reunió previa per discutir breument on quedem , arranquem direcció Berga.

Quan arribem passem de llarg el mirador de Gressolet i aparquem just al costat de les escales d'accés al refugi Estaseny, ens guarnim i quan estem ben equipats:  vinga cap amunt al refugi!.
La pujada pel mig del bosc està força arreglada i ben marcada , no la recordava així , però ja fa un munt d'anys de la darrera vegada(14) i la vaig fer amb boira. Parem a fer un mos un quilòmetret abans del coll del Verdet al mateix lloc on l'any passat ja hi varen parar , tot veient i escoltant pel walkies de les seves companyes com n'hi ha gent que pujen pel dret a base de cordes ...lluny de les aglomeracions!
Arranquem de nou i després d'un petit canvi de ritme del Juanmi ...no sé que li passa la veritat ! arribem al collet on jo em despisto un moment per anar a buscar el catxé que hi ha allà.La zona està plena de gent que fan un mos i aprofiten l'avinentesa abans de començar per la pedra.
Un cop trobat el catxé tornem-hi i ara ja comencem a ensumar la primera grimpada! Abans d'arribar em foten un crit: "ei , Calaf !". Em giro i veig en Joan Morales pujant a peu , collons que petit és el mon !
M'explica histories de la BPB d'enguany fins que la cosa es comença a enfilar i hem d'anar de cara a la feina.
Coronem així el primer collet , seguim pel segon i finalment fem el cim amb un munt de gent que sembla ben bé que siguin les rambles. Inclús fem conya sobre els torns amb una colleta que estan esmorçant a dalt i estan a punt d' ennuegar-se amb la taronja que es jalen!.
Fem les corresponents fotos al cim i comencem a baixar , novament em torno a perdre a fer el catxé del Pelaroques , un 5 estrelles en dificultat del terreny , i evidentment no apte amb la canalla petita, almenys els meus!.
Em reincorporo al grupet gairebé a l'enforcadura i llavors em trobo amb en Jaume Busquet de cara que em diu: "hostia si això sembla Sant Sebastià , a veure si m'he equivocat !" .
Comencem a baixar la tartera junts. El començament de la tartera pinta mol malament , està sense pedra gran i patina moltissim , trec els bastons i vigilant cap avall.
Fins un bon tros avall no tornem a trobar la pedra grossa que et dona més seguretat i finalment arribo al començament del caminet on ja fa una estona que hi han arribat els primers.
Anem tirant fins el refugi on ens fotem un parell de rondes de coca cola i cervesa i també aprofito per fer el darrer catxé , iniciant al geocaching en Gerard i en Jaume , que per cert s'estrena trobant ell la carmanyola.
Finalment arriba tothom al refugi , foto de rigor i anem cap el jalo , que el farem a l'hostal Pedraforca, un lloc molt recomenable amb una molt bona vista i on varem gaudir del'arrelat sentiment per la muntanya del seu amo que ens va explicar histories i que encara ara ens estaria explicant amb el seu bon tarannà milers d'annecdotes!.

Fotos                      track wikiloc

1 comentari:

  1. Doncs dimarts un altre calafí que va pujar al Pedraforca... :-)
    I també varem fer un parell de catxés, el "pedraforca" és heavy, eh ?
    http://www.malfieten.com/06/07/2010/pedraforca/

    Qué és petit el mon, a l'hostal pedraforca varem passar-hi uns dies amb la Sandra, fantàstic.

    PD : ja han publicat el nostre primer catxé...

    ResponElimina