2010/07/04

20100704_Calaf-Pinos-Sant Ponç-Busa-Sant Llorenç de Morunys

Primera sortida en BTT després del fatídic 20 de març ! Potser ahir vaig fer una bogeria anant al Pedraforca , però soc així ..sense mesura. Ja ho diu la meva dona ...no hi havien més dies, oi?

Sortim a les 7 ...passades de davant del Rosa , gairebé la mateixa colla que aquell dia: l'Isi , Joel , Manolo , Gerard i Jaume Mas. Anem cap al Castell de Boixadors i a lo lluny es veu com el cel és fosc , fosc ! Això pinta en bastos!
Fins a Vallmanya arribem força bé , però tot passar el poble comença a ploure i ens fot un petac que en poc moments fa que els camins s'inundin i corri l'aigüa de valent . Ens posem els xubasqueros i esperem un moment sota l'aixopluc i quan sembla que para una mica tornem a pedalar...que fins a Pinós va pujant !
Arribem a Pinós i encara no estem entaulats que ja es veu com el sol surt amb força... falsa alarma!
Després d'un bon esmorçar i de fotre'ns una mica amb en Joel ...no es pot ser el més jove de la colla, tornem a pedalar , ara un bon troç de baixada i sobre asfalt.

Passem Su , Freixinet i després d'un curta pujadeta arribem davant el restaurant que hi ha al trencall de la carretera de Solsona-Manresa amb la carretereta que mena a l'embasament de St.Ponç.
Arribem a l'embassament de Sant Ponç  que amb un intens color verd turquesa i estant ple a vessar convida com a mínim a fer un foto.
Pel caminet que voreja el pantà ple d'ombres i força planer és un plaer pedalar inclús amb canalla , Ho estudiarem per un futur fer una excursió amb la familia!.
Arribem a la cruïlla de la carretera i comencem a pujar fins el trencall de la pista de Busa , avui totalment asfaltada, feia molts anys que no hi pujava . Aviat caldrà canviar les rodes i posar rodes de carretera per anar amb BTT!
Fem un parell de paradetes a mig cami , una inclús amb unes maduixes silvestres que estan fresquetes i bonissimes i que ningú havia vist, encara no estic tant malament!
La pujada la vaig fent com puc , ahir el Pedraforca va fer estralls, sort d'en Gerard que em va entretenint i distraient tot donant una mica de conversa.
Arribem al trencall dalt de tot i trenquem a dreta cap el Pla de Busa, però al arribar al pla decidim que millor no arribar a la presó , doncs anem tard i a Sant Llorenç ja ens espera la Fina. Foto de grup i mitja volta , un altre dia serà!.
Comencem a baixar , la precaució i el fet de que el terra estigui ple d'arrels , pedra i moll fan que baixi amb una prudència extrema. Al cap d'un estona plou: ens posem els xubasqueros!. Al cap de poc para de ploure i el sol pica de valent : fora xubasquero!. Arribem a la carretera i anem veient com al fons darrera el Port del Comte es veu un cel negre , negrissim! Els darrers dos quilòmetres fins el poble amb pujada es fan llargs , tots volem ja arribar i dinar. I jo fotre'm una coca cola com Deu mana!. Al final la cosa és arribar a la plaça on hi ha la nostra taula preparada i als pocs minuts comença a caure una de forta que deu n'hi do! . Si arribem a anar fins la pressó ara estariem xops com polls!.
Al final un bon àpat i un fart de coca coles que ja tenia en ment durant tota la pujada!.

Fotos                                    Track wikiloc                    Fotos Joel