2014/04/06

20140406 BTT Continuem amb el track ...hi tornem !

Quedava pendent reemprendre el fil de la ruta de l'Anbaso i avui al Rosa quan els proposo de fer-ho tots hi estan d'acord. Dit i fet !. Avui som en Manolo i en Gerard  i l'Isi que ens vé amb la seva veterana Jekill. Cal acostumar el cos per la propera sortida amb alforges Calaf-Altafulla-Calaf.

Per començar repetim el plantejament de la setmana passada i tirem cap a Solanelles per anar a buscar el collet de la Portella.

Passada la trialera decidim baixar cap el collet dels Pastors per anar a buscar la trialera on en Ribi hi té amagat un dels seus geoamagatalls.

No sé si no trobem l'inici del corriol o senzillament no hi és per haver estat llaurat , però la liem una mica fins a trobar el sender. Després el corriol esdevé un vertader plaer pels sentits ...el d'equilibri inclòs , encara que en el pas d'un toll en Manolo es fot de cap de manera espectacular. I a sobre cau al mig dels esbarzers. I avui que tornava a vindre amb els culottes curts. Ja m'avisa que quan jo monti la ruta que avisi abans !.

Proseguim fins arribar al trencall de la pista de Seguers. Llavors davant la pregunta de si volem anar a esmorzar ara a Sant Pere o ho deixem per després , l'Isi primer es veu una mica reticent a entaular-se tant d'hora però la veu de l'experiència de la resta fa que ens dirigim cap a la Pala. La feina ben feta no té fronteres... i si la fem abans de que apreti: millor. No cal que després ens en penedim!.

Al sortir podem fotre'ns uns bon fart de riure amb l'Isi que va provant la Lefty del Manolo i diu que la troba dura. Ospes Isi , vols dir que si li treus el bloqueig la cosa no millora una mica. Cullins Isi que aquesta mena de  forquilles no són pas una novetat per tu !. Aquest home no té solució...!

Tirem cap a Russimort. Avui inclús tenim temps per fer una mica de turisme i tafanejem la casa vella  del Molí de Ribalta amb la seva tina.

L'Isi diu que té calor i aprofita per treure's els camals. El Manolo li diu que esperi una estona. L'experència és un grau....!

Avui i repetim la baixada amb els troncs tallats. Com diu el Manolo : "el hombre es el único animal que tropieza dos veces con la misma piedra..! . No si al final si que serà un pas net ...de tant passar-hi nosaltres!. Per sort , avui sota el pont ja trobem el sender correcte.

La cosa té truco , el fet de passar-hi ahir a peu amb els nens ha estat la clau. Resulta que ahir tot venint d'Aguilar de Segarra de berenar amb els xics i aprofitar per buscar uns mapes del circuit d'orientació que hi ha , no vaig poder deixar passar l'oportunitat i de retorn cap a Calaf varem fer d'exploradors tots tres. Els tres nens de casa ens ho varem passar pipa fent l'indi i descobrint racons ...i la mama treballant !.

El sender transcorre per bells paratges propis d'un conte de fades i follets. Al arribar al final del sender a una màgica llosa de pedra ens aturem una estona per fer una mica el cabra tot combinant perillosament l'adherencia dels pneumàtics amb el verdet i la mullena. Ai , ai , ai !.

Reemprenem la ruta tot pujant fins la pista asfaltada i continuem fins arribar a cal Ibanyez des d'on repetim el recorregut de la passada sortida amb algun sender que l'altre dia es va quedar al tinter i avui podem provar.

Quan som a prop del Molí de Boixadors ens hi apropem per fer-hi un mica el tafaner.

El Manolo ens demostra les qualitats aqüatiques de la seva twenty.

No sé si el pedalier acabarà tant content de tanta humitat !.

Reemprenem la ruta tot dirigint-nos cap a la pujada de Sant Jaume, la trencaxulos. Al anar pujant veig que l'Isi es queda al darrera i els altres dos són perillosos . Ep , piano, piano andiamo lontano !.

Just abans d'arribar a la bassa , fem una petita visita cultural fins la Font Puda. Un racó que et deixa ...amb la boca oberta ...i el nas despejat!.

Ara veient que l'altre dia varem pujar a peu pel tram desbroçat , decidim pujar donant una mica de volteta , tornem a passar per l'altra banda de la bassa de la font puda i enfilem la pujada pel darrera del Castell.

Feia molt temps que no pujava per aqui. Segurament des d'una de les primeres edicions dels Anbaso . Quan sense ser un pro podies no fer el ridicul. Quins temps !.

Arribem al pla del castell i veiem molt moviment. Avui es primer diumenge de mes i es jornada de portes obertes. Decidim acabar de pujar fins a peu del castell i aprofitem l'avinentesa per fer-hi una visita .Trobo molt canviat i arreglat tot l'entorn des de la darrera vegada que hi vaig estar a una visita guiada amb els meus fills fa uns anys.

Quan som dins , veiem passar fletxat un helicopter en direcció cap a Solsona.  De fet així tirant pel dret i a aquesta velocitat se n'avança !.

Avui és el campionat del mon d'Enduro i potser hi ha alguna urgència.

Reemprenem la ruta , iniciem la baixada del castell per trencar pel cami que va per la carena tot baixant fins a trobar la trialera de corregó. Un tram que no havia fet mai i que es pot fer a gran velocitat. Tram conegut però en direcció contraria quan arribem a la trialera. La pujada pel mig dels boixos la comencem damunt la bici però al poc hem de posar el peu a terra. Aqui sempre ha estat un tram obac i humit que no en vol saber res de l'adherència de les rodes.

Al sortir es planteja el dubte , si fem tard podem baixar directament cap a cal Segués. El track indica que cal pujar un trosset pel cami que torna paral.lel al que hem vingut en direcció al castell.

Triem aquesta opció...però per poca estona. Sols comencem a pujar i crit d'en Manolo. Al fer les primeres pedalades de la pujada ha petat la cadena.

Toca reparar.Comencem a barallarnos gairebé tots amb la ditxosa cadena i uns tronxacadenes que no volen acabar d'ajudar-nos. I mira que en treiem una bona colecció.

Al final s'aconsegueix la reparació però ara si que ja fem tard. Cal girar cua i baixar directament . De nou una assignatura pendent...carai aquesta ruta, no l'acabarem ni pel juny !.

Tot retornant cap a Calaf , es va proposant per la setmana vinent per fer una mica d'entrenament quilomètric per aquests que volen fer la sortida d'Altafulla per Setmana Santa.

Es parla d'anar cap a Cardona a fer part de ruta de la sal, una interessant opció , però que per art de màgia acaba convertint-se en la proposta Calaf - Montserrat - Calaf .