2011/02/26

20110226 BTT Calella de Palafrugell

Tocava la sortida que organitza en Miki per les seves terres d'adopció i a les 9 puntuals com rellotges ens plantem a Calella de Palafrugell on el mestre de cerimonies ens surt a rebre al mig del carrer per indicarnos on podem aparcar. Cap problema aquestes dates , suposo que al mig de l'estiu això deu ser un bullider de gent i cotxes, però a finals de febrer ...allà on vulguis!.

Descarreguem les bicis i després d'una breu incursió fins la platja i una mini paradeta al forn a buscar tota mena de golafreries: croissants , palmeres , ...el que sigui ! (amb l'oloreta s'ens ha fet difícil passar per davant i mirar cap un altre banda !) , comencem a pedalar per encarar-nos cap el nostre objectiu ,  l'ermita del Fitor, al cor de les Gavarres.
El començament del recorregut transcorre per zones planeres tot coincidint amb el carril bici , una bona opció per anar amb la canalla ,  però a l'indret de les urbanitzacions de Mont-ras , la cosa es comença a emprenyar i de cop ens enfilem sobtadament tot pujant per un diguem'ne sender asfaltat que passa a tocar els xalets.

Una estoneta més amunt , comencem a trobar cintes i senyals d'una prova de BTT I Enduro BTT Les Gavarres. De fet anirem fent alguns dels tramets cronometrats marcats amb cintes ...sols esperem no trobar-nos amb cap ciclista de cara !
Els corriols són totalment ciclables i de gran bellesa amb la vegetació típica d'aquesta zona amb tanta tradició surera. Sols la presència d'alguns racons amb la terra força remoguda pel senglar et fan pensar que a segons quines hores montar una nocturna aqui ha de ser l'host...! Segur que et trobes amb companyia ...i peluda !

La zona ,és rica en monuments megàlitics i vestigis d'altres èpoques com la pedra de sacrifici que ens mostra en Miki uns metres abans d'arribar al Fitor. Dona una mica de "yuyu" pensar en la seva utilitat tot veien les marques fetes a la pedra ...
Quan arribem al Fitor, la colleta de "geocatxeros" aprofitem per anar-ne a fer un geoamagatall a la creu de terme. Hem d'esperar una estoneta que un parell de caminants surtin de la zona, doncs es troben just a uns metres del tresor , però l'espera té la seva recompensa i finalment cau la caixeta de marres.
Baixem cap el Fitor on hi ha tota la paramenta muntada de la zona d'avituallament de la prova ciclista.Això fot bona pinta. Nosaltres passem de llarg i anem a esmorçar a unes taules que estan habilitades a la zona i on la resta de la colla ja està esmorçant. No val a badar !

Realment des de la darrera vegada que hi vaig estar , allà el 97 , ha plogut força i tot l'entorn es troba molt ben cuidat . Que segueixi així , dona goig veure aquests paratges!
Tornem a enfilar la ruta , desfent un tramet d'anada i després baixem cap a Montcau on busquem , sense coordenades un geocaching seguint les indicacions d'en Miki a la façana de l'esglesia, mala sort , no trobem res , però la veritat no se que buscavem doncs una vegada som a casa no en veig cap d'actiu a la zona on buscavem ! Potser abans n'hi havia hagut un...!
Anem tirant pel carril bici i després d'una lleugera perdua del Joel (aquest xicot s'ens despista !) anem a espetegar a la platja del Castell , xafem sorra i ens arribem fins la Roca Foradada i el poblat Iber , dos punts interessants i de pas obligat.
Sortint del poblat i després de fer un tramet de sender , veiem que l'anomenada barraca d'en Dalí ens queda enrrera. Per no recular, decideixo provar sort i mirar de trobar un sender que donant una mica de volta ens arribi al geocaching de la barraca d'en Dalí . L'opció "mode senglar activat" no és la millor i al final acabem enrredats al mig del bosc totalment trabats . La liada del dia !. Tornem enrrera , hem perdut un quart d'hora però ha estat de campionat ...algún dia acabaran per no fotre'm cas , però l'aventura és l'aventura ...no Isi !
Seguim fent trams de GR enllaçant senders amb cami i després de trobar una bona paradeta de caminants que estan començant a dinar , comencem a retornar cap a Calella , doncs l'opció d'anar a pujar al far de Sant Sebastià la deixem per un altre dia , avui no tenim temps: a un quart de quatre tancan la cuina del restaurant que tenim escollit , la Bella Lola , i a aquestes alçades no és qüestió de jugar amb el dinar !.

Fotos picasa                  Fotos Picasa (Xavi)      Fotos Picasa Joel      track Wikiloc