2011/09/18

20110918 BTT Calaf_Les Oluges_Sant Ramon_Calaf

Avui dia de bicicletes a Calaf , doncs hi ha la Copa Massi de BTT , però al Rosa per pedalar sols som tres , en Pep , el Pepe i jo. Ells han quedat amb en Ribi i el Fitó que anaven per carretera al restaurant de les Oluges així doncs tenim clar on hem d'anar però no gaire per on i arribar a l'hora. Al final decidim tirar cap a la banda de Ferrera per despres enfilar per Conill.

Avui estreno forquilla al davant , ni Lefftys ni Foxs ,al final  una Magura. Ja em perdonaran els entesos però d'aquesta marca sols coneixia aquells mítics frens hidraulics de color groc de finals dels 80's.
Tant en Francesc Sala com l'Angel Soler que en té una em diuen que és una bona opció. A mi que no llegueixo revistes de MTB , per prescripció mèdica , m'és igual una marca que una altra. La qüestió és que funcioni. Ja veurem com va la cosa !

Comencem a pujar pel carrer Sant Jaume per anar a buscar el cami del cementiri . Mentre anem pedalant ens passa algun dels corredors que va escalfant tot entrenant el circuit. Nosaltres ni mu ...no sigui cas que es piquin amb nosaltres !
Al arribar a Ferrera veiem que el tramet de baixada cap a Sant Martí no s'hi veuen cintes , vaja un corriol que semblava dels divertits ...i el treuen. No gaire bona crítica pel traçat , diuen que és el més pestós de tot el campionat . I mira que hi ha terreny per allunyar-se de les pestoses pistes...!

Tot baixant de Ferrera ja puc començar a comprovar com això de la forquilla sembla un altre mon, poder anar cap allà on tu vols és una sensació que feia temps que no tenia...Ja m'ho va dir l'Angelet  , divendres quan vaig anar a buscar la bici a Manresa: ara has posat una forquilla al davant !

Aviat agafem les pistes que ens han de dur a la Sala , travessem la carretera de Conill i repetim un tramet de la setmana passada però avui a l'indret de cal Millars trenquem a esquerra per anar cap a Santa Fe de Segarra tot passant per Farran.

Quan ja és l'hora i apreta la gana decidim que baixem per la carretera de Montfalcó murallat per fer els darrers quilòmetres d'asfalt fins arribar a les Oluges.

Al fons de la recta veiem un parell de ciclistes. Resulten ser en Ribi i en Fitó . Per un parell de minuts no arribem plegats . Això és sincronització i el demes punyetes!.

Avui deu ser dia de clàsiques doncs a part de les tres bmw's amb sidecar que hi ha al parking , quan estem esmorzant passen els de la concentració de clàssics de Cervera . Cada loco...

En Ribi a qui no havia vist des de el retorn de la PBP i que m'havia dit que segurament no tornaria a la PBP ja em comenta sobre que s'ha de fer per anar a la LEL , ...això de la llarga distància enganxa!.

L'esmorzar a part d'algun plat que porten sense haver demanat , al final el Pepe el que vol es esmorzar i no discuteix , té la durada en la línia habitual gairebé una horeta i cinc minuts. Bien!.

Sortim plegats, els de carretera per acabar de donar el volt i nosaltres amb l'intenció inicial d'anar cap a Castellnou de Segarra  i després cap a Sant Ramon. La liem als carrers de Les Oluges el que ens obliga a pujar, fins a buscar el cami que hi mena directament . Collins quin poble més planer aquest de les Oluges!

Arribem a Sant Ramon , la tornem a liar per anar a buscar el cami cap el Guspi i després el Portell i al final decidim anar de cara a la feina , tirant pel dret fins a Farran.

Ara desfem un tramet del cami d'anada per trencar cap als plans de Conill pels ventiladors cap a Cal Sèneca , la Guardia Pilosa i baixem a Sant Martí.

Davant la possibilitat de trobar-nos amb els de la Massi anem pels plans de Sant Martí per anar a espetegar al cami del rentador  (ull amb els gripaus!) , passar cap a l'estació i jo encara puc anar a buscar el diari tot esquivant algunes valles doncs els corredors encara estan donant voltes.