2010/11/06

20101106 Ruta de l'Aigua

Ja hi tornem a ser la Ruta de l'Aigua , enguany hem estat una bona colla , a més a més dels vuit de Calaf  (Jaume, Joel , Manolo , Pep , Isi , Gerard ,Ramon  i jo ) s'ens han ajuntat els germans Soler de Manresa.
Hem quedat a les 7 al parking que hi ha al davant del Portal del Pont i després de fer un cafetonet al Trabucaire i de veure la maquinota de l'Àngel amb el Rohloff comencem a pedalejar pel bonic caminet ple de fulla caiguda que mena cap a la Mare de Deu de les fonts . Un cop arribats a la font trenco massa ràpid i agafo per error un caminet que va a parar a un mas...mitja volta ,i tornem a buscar el cami de l'ermita de Sant Pere Martir on agafem una pista primer asfaltada i després de terra que ens durà pel bell mig del bosc típic del Solsonès fins l'Hostal de la Cirera , evitant passar per la carretera: l'opció és més offroad i això sempre és bo! Que Sant Google ens guardi la vista!

Un quilometret de carretera i trenquem a dreta pel caminet que baixa fins passar els rierols i més tard s'enfila amb algún pujador dels bons fins a Timoneda on m'avanço una mica per fer un nou tresor  que hi ha a la zona. Continuem i ara comencem la baixada cap a la riera de Canalda on s'inicia la forta pujada del "Quatre". Les pluges des de l'any passat han fet de les seves doncs els aragalls que es veuen a la pujada del quatre han començat a descalçar els tubs.

Arribem a la pista d'Orrit i fem el tramet de pista que ens durà fins a la tradicional parada que fem al costat de l'antiga escola d'Oden a peu de la carretera de Coll de Nargó-Coll de Jou on fem l'esmorçar de rigor.

Travessem la carretera L-401 i després de fer una mica de pujada i despres baixada fins arribar a la pista que a costat de Cal Pinassa va pujant de manera pestosa cap a Coll de Mata. Enguany han asfaltat aqui dalt de tot fins el trencall vora les runes típiques on enllacem amb la pista que puja desde Coll de Jou fins als plans de la Bòfia. Aviat es podrà pujar amb el cotxe de línia , no hi ha millor manera de preservar la natura !...increible.

El darrer tram de pujada fins el petit llac l'anem fent amb l'Isi i en Jaume amb més pena que gloria.Això de la bici no té secrets , si no hi vas ...merda!

Després del refugi de la Bòfia anem fent la lleugera pujada pel mig dels prats fins el coll de Tancalaporta on aprofitem per fer una foto de grup abans de començar el descens passant per costat del forat de la Bòfia fins arribar a les pistes d'esqui i finalment al complex turístic del Port del Compte, on anem directament a l'Hotel Restaurant Golf on tenim taula encarregada.

Fem un bon àpat i no ens vé d'un minut per tornar a pedalar cap a la pista que puja cap al Refugi de Bages i continuem fins el mirador des d'on veiem Busa, l'embassament de la Llosa del Cavall , Sant Llorenç i fins i tot un altre ximplet que va en parapent (cada loco con su tema !).

Arribem al Coll de Jou , on aprofitem per arreglar (tipus MOPU : 9 mirant i un pencant ) una punxada del petit dels germans Soler.

Un cop abrigats comencem a baixar per la carretera en direcció cap a Coll de Nargó fins Canalda on agafem un preciós caminet amb una gran bellesa cromàtica tot i que un cop passada la rasa d'Encies , s'ens comença a fer fosc , moment que aprofitem per fer un petit pica-pica i acabar de montar llums.

Fem de nit tot els camins que ens porten fins Cal Sarri , Lladurs i aqui comencem un tram que l'any passat la por a quedar-nos tirats ens va fer agafar la carretera fins a Solsona. El tram tot i la negror de la nit és d'una gran bellesa a la que ja ens té acostumats aquesta comarca del Solsonès i ens porta fins Solsona on hi arribem a les vuit del vespre on u
ns quants ens quedem a sopar a la pizzeria "El cobert" on a part de menjar una immensa pizza també puc fer un altre geocaching ...a cinc metres del parking del cotxe...!

La propera trobada del mon de la bicicleta , aquest divendres a Cal Felip , amb la xerrada de l'Isi sobre la seva segona aventura a l'Himalaia.

I l'any que vé ...si Deu vol : La Ruta de l'Aigua XXL desde Calaf.

Track Wikiloc                     Fotos                       Fotos Joel

Track Wikiloc Àngel  Fotos google (nou)

1. Deunidó la ruta... i la XXL ja pot ser la ostia... :-)

Hi haurien d'haver 10 caps de setmana al mes, m'agradaria molt alguna d'aquestes sortides però tot no pot ser... :-(