Pàgines

2011/04/24

20110422 Calaf-Calatayud ....pam i pipa Tomàs Molina !

Una vegada feta la part administrativa i menys ciclística de la "Flecha Iberica" : escollir un recorregut , marcar el quilometratge, enviar el projecte a l'organització , rebre els carnets amb el rutòmetre homologat , anar a Calatayud a deixar un cotxe , tornar a Lleida amb l'AVE, enrredar al Ribi perquè em vingui a buscar ,...Sols ens quedava la part diguem-ne "suau" del tema: Fer-la!.
Després d'una tarde de dijous amb força sol , semblava que el divendres podria ser diferent al que anava pintant aquesta Setmana Santa, però la pluja del matí de divendres ens tornava a la realitat i es preveu una jornada èpica.
Són les 16h , l'hora preestablerta per començar , després de les fotos de rigor , sortim cap a La Panadella , preparats per si la situació s'emmerda, amb les bicis dels tres Ramons : Colell , Ribi i jo mateix  preparades per la pluja amb parafangs.
Sortim sense pluja , però alguns de nosaltres ja porten l'impermeable posat . Homes de poca fe !
A la pujada a Durban i al posar-nos de peus comencem a tindre aquella extranya sensació de quan portes la bicicleta carregada. Amb quilòmetres aquesta sensació s'esfuma però ara et sembla que tot tremoli.

Arribem a la Panadella on tenim el primer control i anem a fitxar a la benzinera . Timbrem i som-hi , ja en portem 20 , ja falta menys!

17h ( 1era hora) Passem pel davant de la cruïlla de Sant Antolí. El temps s'aguanta. Arribem a la variant de Cervera , enfilem el pujador en direcció cap a Tarroja pels plans que menen a Guissona.

18h (2ona hora) Acabem de passar Guissona i som prop del trencall de Palou , ara toca una estoneta de baixada en direcció a Ponts on tenim el segon control.
Entrem al Xalet, lloc habitual d'esmorzars  , però avui anem per feina , timbrem i tornem-hi. Portem una hora i cinc minuts de retard respecte a l'horari del 2007 , degut a la volta de La Panadella però amb gairebé 30 quilòmetres de més. A partir d'aqui el recorregut és el mateix que en aquella edició.

19h (3era hora) A punt d'entrar a Artesa de Segre , la carretera en obres ens deixa entreveure com quedarà la nova variant fins a la Foradada.
Cada vegada que faig aquest tram i passo per Cubells no puc deixar de recordar per uns moments al malograt company de la Penya , l'amic Josep Oró , l'speaker de la Bonavista que l'any 2009 ens va deixar sobtadament. En aquestes rampetes varem  coincidir en motiu d'un brevet de 400qm l'any 99. Allà on siguis pedala fort ! Pit i collons com deies!

20h (4arta hora) Entrem a Balaguer, passem per costat del riu i pugem fins la sortida cap a Alfarràs , i fem la primera parada tècnica de la sortida a la benzinera que hi ha dalt , per fer una mica de "manteniment": trucada a la family , beure i menjar una mica , anar al lavabo, posar-nos els reflectants i després de 17 minuts proseguim la ruta , ara venen les llargues rectes que no s'acaben mai . Tot i així el vent no ens molesta.
Comencem a posar en marxa els llums . Deu n'hi do del be de deu de llum que fot la Supernova E3 triple del Ribi ,. No m'extranya que estigui prohibida a Alemania per circular per carreteres !

21h (5ena hora) Passem per Algerri i abans d'entrar a Alfarràs ens cau alguna gota desperdigada. Ai , ai , ai que ens mullarem !
A Alfarràs tenim previst el 3er control. Entrem al bar . El seu propietari que està a punt de jubilar-se ens diu que si en fem una pels voltants de juny potser que ja no el trobem. Ja en té ganes de jubilar-se !.
Ara si que ens comença a ploure. De cop en Ribi fot un crit . Se l'hi ha trencat el soport del llum i ha de reparar. Vull aprofitar el moment per posar-me l'impermeable, però al veure que continuem ràpid, no me'l poso. Sort. Al cap d'uns minuts para de ploure i ja no caldrà.
Ara estem a punt d'arribar al lloc on soparem , Torrefarrera , el restaurant 24h , una molt bona opció per aquest tipus de sortides sense tindre problemes amb els horaris.

22h (6ena hora) Arribem al restaurant i fem un sopar "slow motion" 1h45 , no cal correr per fer tard !

24h (8ena hora) Passem Lleida. Fem una mica de volta estalviant semafors i passant per carrers més tranquils. En Ribi n'és un especialista, el fet de haver festejat aqui li donar un plus.

Agafem la carretera d'Alcarràs i a partir d'aquest moment comença l'hora de la veritat , el punt més fosc de la ruta. Fa quatre anys ja varem tindre que fer invents i enguany tornem-hi , al final fem un tramet d'autovia. Com nassos es pot fer una autovia sense deixar una alternativa degudament senyalitzada pels vehicles que no hi poden circular. Té pebrots la cosa ! I després farem anuncis sobre seguretat vial ...vinga collonades!

01h (9ena hora) Passem per costat de les naus de Rigual , un darrer tramet d'autovia i finalment arribem a la sortida de Fraga.
Passar aquesta ciutat a aquestes hores sense ni un sol vehicle , sembla increible.
Comencem a enfilar la pujada i quan som dalt passat el Ventorrillo plans cap a la benzinera que hi ha a l'indret de Las Ventas del rey .

2h (10ena hora). El Colell es queda amb les ganes d'una cerveseta , la senyora que està tancada dins de la botiga de la benzinera  (quina llàstima, pobre dona !) li diu que això no és possible a aquestes hores. Les normes són les normes ! Fem un aquarius. Deu minutets i tornem-hi !

3h (11ena hora) Després de veure el fet curiós de com al gps es passa de numeració Est a Oest al pas pel meridià de Greenwich , passem pel costat de Peñalba.
Al arribar a Bujaraloz anem a la fonda Español , on aprofitem per fer una petita aturada de repostatge. A la tele estan fent la peli "Braveheart" per ganes ens hi quedariem a veure-la, però ...cal continuar.

4h (12ena hora) Ara ja portem la meitat del temps de la prova i 225 quilòmetres, acabem de menjar , beure , etc i tornem-hi . Són 35 minuts que mirats sense estar allà poden semblar una perdua de temps , però en realitat ens recarreguen les piles i ens donen una mica d'aire fresc a l'aventura.

 5h (13ena hora) estem a l'indret de Pina , el trànsit  durant tot aquest trajecte es limita a grans camions que aprofiten la nit per fer via. Deu n'hi do de la velocitat a la que van ! Tot i els meus temors a la son , de moment aquest brevet està passant bastant be. Segurament " l'entrenament" al que els petits de casa , sobretot el Gerard,  ens tenen acostumats , ha donat el seu resultat . Ai ,ai Gerard !

6h (14ena hora) arribem a l'area de servei Rausan d'Alfajarin , la cosa està molt tranquil.la.
Fem una nova entrada a boxes (35minuts) .
Sortim que encara es fosc , però per dins dels carrerons d'Alfajarin ja clareja.

7h (15ena hora) Acabem de passar les darreres edificacions de La Puebla de Alfinden , i comencem a  enfilar cap a la capital , a un quart de vuit  i després de segellar en la benzinera travessem el riu Ebre i comencem la nostre peculiar gimcana pels carrers de Zaragoza. Aquesta vegada portem "truco" , l'ajut de l'Aventura ens és de vital importància. El gps ens fa passar pel bell mig del nucli , i tot i el munt de semàfors que cal passar , al cap d'uns quaranta minuts veiem el senyal de sortida . Missió acomplerta ! Quina diferència de l'any 2007! La Guardia Urbana ens va vindre a rescatar i ens va ajudar a sortir quan ens varen veure per enesima vegada donant voltes pels carrers! "es que en el cambio de guardia ya os hemos visto pasar...!".
Ara ja hem recuperat el temps perdut.

8h (16ena hora) Arribem a Cuarte de Huerva, tot circulant per la carretera nova que va més o menys paral.lela a la nova autovia . I durant tot el recorregut anem trobant una bona munió de ciclistes.
A dos quarts de nou arribem al bar on varem esmorçar l'altre vegada. Aqui la imatge de "crónicas de un pueblo" va prenent forma : la guardia civil , el caçador , el de la moto , ...tots els personatges típics i tòpics tenen la seva historia particular.
9h (17ena hora) Aquesta hora hi arribem ben asseguts , fent un esmorçar de temps "standard": 52 minuts.

10h (18ena hora) Passem a tocar Muel. Al cel d'un blau intens anem veient com es van formant unes belles castelleres de núvols. Ja veurem si abans d'arribar a Calatayud no ens cau un xàfec a sobre.

11h (19ena hora) Fa deu minuts que hem arribat a la benzinera de Cariñena i després de fer una mica de "manteniment" : lavabo , beguda , trucada , etc tornem-hi , uns quilometrets de pla i comencem a pujar cap a Paniza . El temps enguany despejat i soleiat. No trobem l'aigua i la neu de l'altra edició. Quin canvi !.
12h (20ena hora) Coronem el port , fem la foto de rigor .Enguany el Colell si que vol foto...com canvien les coses , eh !
La memòria a vegades et fa males passades . Tant el Colell com jo recordavem fer dues baixades abans d'arribar a Daroca i una d'elles forta , però el que no recordavem era les llargues rectes dalt l'altiplà . En Ribi s'en refot . "Tot baixada , eh?". El vent de cara que ens trobem dalt del port n'es força culpable d'aquest lapsus d'enguany.

13h (21ena hora) Finalment arribem a Daroca. Decidim fer les coses ben fetes. Tenim prou temps per fer-ho . Dinarem aqui i així la premisa de que durant les hores 22 a 24 cal fer un mínim de 25 quilòmetres la tenim assegurada.No cal correr per fer tard !

14h (22ena hora) Acabem de dinar i comencem a tirar cap a Vilafeliche. Amb les presses m'he deixat els papers sobre la taula. Reculo a buscar-los, es veu que no en tenia prous de quilòmetres.
Remontem el quilòmetre que hi ha fins el trencall i coronem el coll de Vilafeliche. Ara ja toca tot pla i baixada fins a Calatayud. El Ribi no ens creu...de moment !

15h (23ena hora) Passem per Fuentes de Jiloca. L'altra vegada vaig parar a timbrar al bar que hi ha a peu de carretera.

15h45 Arribem a Calatayud. Timbrem a la benzinera , anem a l'aparcament de l'AVE on hi ha el meu cotxe, ens canviem i tirem cap a Guadalajara on tenim la reserva de l'hotel per dormir.

Encara estem d'anims  i tenim temps de posar la ma sota la faldilla d'una ilustre aragonesa , la Dolores de Calatayud, ...la cosa té "truco" eh , malpensats! [:D]

Demà toca viatge fins a Yepes i entregar els carnets de ruta per acabar de completar aquesta historia de la Fletxa.
Al final prop de 420 quilòmetres amb  bon temps , encara que quan ho haviem començat les apostes eren que ens mullariem segur. A vegades les coses que semblen més segures no ho són...


Fotos picasa                          Track

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada